vodnk
A teleplsen hrom vodai egysg mkdik 7 vodai- s 1 blcsdei csoporttal, amelyek egyttesen alkotjk Battonya Vros sszevont Napkziotthonos vodk s Blcsde intzmnyt. vodink optimlis elhelyezkedsek, arnyosan biztostani tudjk a 2 s a 3-6-7 ves korosztly blcsdei-s vodai elltst.
Az intzmnynkbe a gyermekket berat szlk hrom voda kzl vlaszthatjk ki a szmukra legmegfelelbbet. A Hermann Gmeiner vodban 2 rszben osztott csoportban 50 f vods elhelyezsre van lehetsg. Itt mkdik a 12 f befogadsra alkalmas blcsdei csoportunk. A „Rzsa” vodban 3 osztott csoportban 75 f vods gyermeket tudnak fogadni. A „Vadvirg” vodban 2 osztatlan csoportban 45 f vods kor gyermek nevelsre van lehetsg.
vek ta minden jelentkez gyermeket felvesznk, fogadjuk a sajtos nevelsi igny gyermekeket is. vodai csoportjaink gyermekltszma a trvny ltal meghatrozott 20 ft szinte minden esetben meghaladja.
A hrom voda alapvet adottsgait nzve nagyjbl azonos felttel rendszer (szemlyi adottsg, gyermek-ltszm, gyermek-sszettel, plet). Kzs alapt okirattal rendelkeznk, nevelsfilozfink azonos.
Az vnk egy - egy vodn bell prblkoznak sajtos arculatformlssal:
- a „Rzsa” vodban az anyanyelv s kommunikcis fejlesztsre fordtnak nagyobb hangslyt.
- a Hermann Gmeiner vodban a tornaterem adta csodlatos lehetsget kihasznlva, a rendszeres mozgst, a tudatos mozgsfejlesztst s a benne rejl nevelsi lehetsget hasznljk fel az ott dolgozk.
- a „Vadvirg” vodban a krnyezet tevkeny megismerse, a termszet s krnyezetvd, valamint a hagyomnyrz tevkenysg dominl.
Az voda munkjt szolgltatsknt kvnja vgezni a partnerek vlemnyt, elvrsait figyelembe vve, a helyi trsadalom elgedettsgt megszerezve s megtartva. A csaldok elvrsaiknak megfelel vodt vlaszthatnak, de ez egyben nagy felelssg az vodnak, hogy a folyamatosan vltoz ignyeknek megfeleljen.
Szakmai munknkrl
vodai nevelsnk clja, hogy a gyermekek testi s lelki fejldst, szemlyisgk szabad kibontakozst elsegtsk az letkori s egyni sajtossgaik figyelembe vtelvel. lmny- s tevkenysg gazdag vodai lettel biztostjuk, hogy minden gyermek sajt kpessgeinek megfelelen a legmagasabb fejlettsgi fokra jusson el az vodskor idejn, s az iskolai letmdra alkalmass vljk.
Az rzelmi biztonsgot nyjt szeretetteljes lgkr megteremtsrl s a gyermekek fejlesztsrl szakmailag jl felkszlt vni kzssg gondoskodik. A nevelkzssg gyermekekkel val kapcsolatt a szeretet, a bizalom, a megrts, az elfogads, az egyttrzs, a segtkszsg s a tolerancia jellemzi. Szemlyk modell a nevelsben, pozitvan hatnak a gyermekekre.
Az vodai let tevkenysgformi vltozatosak, a gyermeki kvncsisgra s rdekldsre plnek, az letkori sajtossgokhoz igazodnak. Legfontosabb tevkenysgnek a jtkot tekintjk, amely ltal sok tapasztalatot, ismeretet szereznek a gyermekek.
rzelmi biztonsgot nyjt, kzvetlen, szeretetteljes, nyugodt, csaldias lgkrben nevel, lmny gazdag mindennapok megteremtsre treksznk.
vodakpnk
vodink kellemes, egszsges, eszttikus s biztonsgos kls s bels krnyezettel fogadjk a hozznk jr gyermekeket. Treksznk a bizalomra pl csald-voda kapcsolat mlytsre. Hangslyozzuk a csaldi nevels semmivel nem ptolhat elsdlegessgt, amelyet nevelmunknkkal kiegsztnk. A gyermekek s szlk ignyeit s elgedettsgt figyelembe vve alaktjuk mindennapi letnket.
Gyermekkpnk
Gyermekeink szeretik az vodai kzssget, s szvesen jrnak vodba. Bizalommal s tisztelettel fordulnak a velk foglalkoz vnkhz s dajkkhoz. lmny s tevkenysgben gazdag vodai lettel biztostjuk szmukra a fejldskhz szksges feltteleket.
Az vodskor a szemlyisgfejlds legfbb llomsa. A csaldban szerzett tapasztalatokat, tudst, ismeretet az vodban tervezetten, szervezett keretek kztt bvtjk, mlytjk el. Mindenkor s mindenbl tanul a gyermek, jtkosan ktetlenl, egytt s egynenknt, szabadon s szrevtlenl irnytottan. Mindezt tevkenyen, kiprblva s megtapasztalva. A gyermekek fejldst az erre a clra szolgl fejlettsgmr lapokon tudjuk nyomon kvetni az vodba lpstl az iskolakezdsig. A rendszert a helyi nevelsi programunkhoz kapcsoldan lltottuk ssze, amely tfogja az sszes nevelsi terletet s tevkenysgi formt. A mr – megfigyel – rtkel rendszer a gyermeket a csoportban vgzett tevkenysge, viselkedse alapjn rtkeli, amely segtsget nyjt a differencilsban s az egyni bnsmd megvalstsban. Az itt rgztett informcikat folyamatosan felhasznljuk a nevelmunknk sorn. A lassabban fejld s a sajtos nevelsi igny gyermekekkel gygypedaggus s szakirny vgzettsg fejleszt vodapedaggusaink foglalkoznak. A beszdhibk javtst utaz logopdus vgzi. |